„Segítség, kamaszodom!”
Október 19-én (csütörtökön) iskolánk 4. osztálya különleges tanórán vehetett részt, „Segítség, kamaszodom!” címmel. Szabolcs Gergely élménypedagógus vezetésével három fős csoport látogatta meg az osztályt, akik az élménypedagógia eszközeivel három témához vitték közelebb a kis csoportban dolgozó gyermeksereget. Az osztály által választott és feldolgozott témakörök a „család”, „a barátságok”, illetve önismereti tárgykörben az „én és a tükörképem” voltak.
Hogy mi is az az élménypedagógia? Mint módszer, a kooperatív módszertannal rokon. Módszerei hasonlóak, ám célja más: személyiségfejlesztő és közösségépítő jellegű, ahol az érzelmi intelligencia, valamint a társas készségek és önismeret fejlesztése áll a középpontban.
Iskolánk tanulói saját élményből tapasztalhatták meg, hogy a szinte játéknak tűnő gyakorlatokban mennyi lehetőség van annak felfedezésére, hogy ők milyen erősségekkel, képességekkel, készségekkel, gyengeségekkel, tulajdonságokkal rendelkeznek, s miként tudnak együttműködni, mint csoport. Tanulóink nagy lelkesedéssel, aktívan dolgoztak a különleges tanórán, ahol az önmagukról való tanulás fontos élményével gazdagodhattak.