Nyári emlék

Horváthné Baumgartner Eszter tanárnő szervezésében iskolánk 5 diákja és 2 pedagógusa vett részt augusztus 4 és 10 között a Bringás Vándortábor nyári programján. A Bükkben és az Aggteleki-hegységben 178,6 km-t tekert a 19 fős csapat, közben megbirkóztak 2317 m szintemelkedéssel és az időjárás viszontagságaival is. Bükkszentkereszten a szállás elfoglalása után üvegangyalt készítettünk, majd felsétáltunk a falu felett lévő kilátóhoz. Másnap Lillafüreden töltöttük a délelőttöt, ahol megnéztük az Anna-barlangot, majd ebéd után feltekertünk Répáshutára. Rövid pihenő után a Bükki Csillagdába indultunk, ahol megnéztük a kiállítást, majd a planetáriumban a Voyager űrszonda útjáról egy 3D-s filmet néztünk meg.

A 3. napon az út nagy részét esőben kellett megtennünk, de a Szentéleti Turista Parkban a meleg fürdő, a finom vacsora és a szívélyes vendéglátás kárpótolt minket, ráadásul kipróbálhattuk, hogy milyen jurtában aludni. Ezek után következett kilóméterben a leghosszabb nap, amit a Sajó áradása miatt még meg is kellett toldanunk, így összesen 66 km-t bicikliztünk. Közben elidőztünk egy-egy kilátónál és a Lázbérci víztározónál, majd elértünk aznapi szálláshelyünkre, Gömörszőlősre.      Itt másnap sétát tettünk a faluban, megnéztük a festett kazettás deszkamennyezetű református templomot, majd kézműves foglalkozáson a gyertyamártással ismerkedtünk meg, és saját gyertyát is készíthettünk. Ebéd után ismét bringára pattantunk, Aggtelekig tekertünk, ahol a szálláson közösen főztük meg a vacsorát, a paprikás krumplit bringásvándor módra.

Reggel egy rövid kerékpározás után Jósvafőre érkeztünk. A 2,5 km-es barlangtúra után kisebb megszakításokkal következett az aznapi 20 km-es táv. Szögliget határában a Szalamandra házban töltöttük az utolsó estét. Itt szalonnasütéssel, közös énekléssel, tánccal zártuk a kirándulást. Másnap reggel rövid bicajozás után vonatra szálltunk, és a késések ellenére két sikeres átszállás után 19.05-re megérkeztünk Szombathelyre.