Fenntarthatósági Témahét, 2020. október 5-9.
„A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely megfelel a jelen igényeinek anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő nemzedékeinek a saját szükségleteik kielégítésére és életstílusuk megválasztására való képességét.” (Brundtland jelentés, 1987)
„Azaz fenntartható például az a fejlődés, melynek során nem használunk fel minden, korlátosan hozzáférhető nyersanyagot vagy nem szennyezzük be visszafordíthatatlanul vizeinket”.
Forrás: https://vitafutura.hu/mit-jelent-a-fenntarthatosag/
Tanulóinknak is tisztában kell, hogy legyenek a csökkenő energiakészlet, a globális felmelegedés, a klímaváltozás következményeivel.
Szeretnénk a környezetükért tevékenyen munkálkodó, felelős és etikus gondolkodással bíró nemzedéket nevelni. A programokkal felhívtuk a figyelmet az élhető környezet megóvására és fenntartására.
A téma kapcsán prioritást élvező szempontokat úgy alakítottuk ki, hogy azok tanulóink mindennapi életével, rutinjával, iskolai és azon kívüli tevékenységeivel összefüggjenek. Így használható, számukra is érthető, befogadható információk feldolgozására került sor.
A Fenntarthatósági témahéten a 3. és 4. osztályosok a környezetismeret tantárgy keretében a „Lúdas Matyi gyógynövényei” című órán vettek részt. A jó hangulatú tanórán kooperatív csoportmunka keretében a tanulók megismerkedhettek hazánkban honos gyógynövényekkel, azokat feldolgozó iparágakkal és kóstolhattak a gyógynövényekből készült teákból.