Munkaközösségünk a matematikát, fizikát, technikát, informatikát, természetismeretet, földrajzot, kémiát és testnevelést tanító pedagógusok munkáját fogja össze.
Munkaközösségünk kiemelt céljai:
- nyugodt, kiegyensúlyozott, következetes, gyermekközpontú légkörben történő személyiségfejlesztés
- a tanulói kompetenciák, készségek fejlesztése
- ismeretközpontú oktatás helyett az összefüggéseket meglátó oknyomozó folyamatok hangsúlyozása
- gyakorlatorientáltság, praktikus ismeretek nyújtása, a tanultak alkalmazására nevelés
- szilárd, alkalmazható és további ismeretszerzésre alkalmas ismeretek nyújtása
- érdekes ismeretek nyújtásával, a tanulók sikerélményhez juttatásával az érdeklődés felkeltése a tantárgyaink iránt
- egészségnevelés, egészségvédelem
- a természet megismertetése, megszerettetése, természet- és környezetvédelem, környezettudatos magatartás kialakítása
- az iskolai hagyományok ápolása
- tanulási motivációk kialakítása, új módszerek keresése
- tehetséggondozás a tanórákon, a tehetséggondozó körben, szakkörben, fakultáción
- a hátrányos helyzetű, gyenge tanulók segítése, felzárkóztatása a tanórákon, felzárkóztató órákon, fejlesztő foglalkozásokon.
- az internethasználat és projekt módszerrel történő tanulás általánossá tétele tantárgyainkban
- jó kapcsolat kialakítása és fenntartása a szülőkkel
Tantárgyaink oktatásának céljai:
A matematikaoktatás elsődleges célja megtanítani a diákokat a matematikai módszerek használatára, a matematikában szerzett ismeretek alkalmazására. Olyan képességeket igyekszünk kialakítani, melyek segítségével a matematikai műveltségüket fel tudják használni a mindennapokban, eligazodnak a médiában megjelenő információk közt, saját életük szükségleteit helyesen oldják meg (vásárlás, főzés, lakásfelújítás, tervezés, utazás, pénzügyek intézése, stb.).
Fizikából célunk a tanulók érdeklődésének felkeltése a természet, ezen belül a fizikai jelenségek iránt. A jelenségek, fizikai problémák, alkalmazási példáinak elemzése azt szolgálja, hogy a szerzett ismereteket a mindennapi életben hasznosítani tudják. Tudatosítjuk, hogy a fizikai ismeretek a technika fejlődésén keresztül döntő hatással vannak az ember életminőségére, így a fizikai ismereteket a természeti környezetünk megóvásában is hasznosítani lehet.
Technikából olyan ismeretek nyújtunk, melyek segítik a modern technika és gazdaság eredményeinek észszerű felhasználását. A megszerzett ismeretek alapján az emberi környezet és természet védelme a tanulók tudatos szemléletévé és magatartásává váljon.
Az informatika oktatása korszerű eszközökkel jól ellátott, a kor igényeit kielégítő modern szaktanteremben történik, mely lehetővé teszi a diákok számára a modern technika adta információszerzési lehetőségeket tanórai és tanórán kívüli keretben. Minden ember érdeke, hogy megfelelő időben hozzájusson a számára fontos információhoz, mely munkáját, életminőségét befolyásolja. Az információt azonban a célnak megfelelően feldolgozni és alkalmazni kell, ehhez meg kell tanulni a megfelelő információszerzési, feldolgozási, átadási technikát. Fontos, hogy a tanulók a közoktatásból kilépve is képesek legyenek informatikai ismereteik folyamatos frissítésére, megújítására.
A természetismeret–oktatás célja, hogy a tanulók a természeti jelenségeket elemi szinten, egységükben értelmezzék, ismerjék meg az élő és élettelen természet valóságát. Mivel az 5-6. osztályos tanulók gondolkodása képszerű, ezért a megismerési folyamatban döntő a sokoldalú érzéki megismerés feltételeinek megteremtése és a sokoldalú tapasztalatszerzés biztosítása. Az így keletkező képzetek teremtik meg a tanulókban a természeti folyamatok, törvényszerűségek, összefüggések megértését.
Biológiából célunk, hogy a tanulók legyenek tájékozottak a földi élővilág sokféleségéről, az emberek és a biológiai környezet kapcsolatrendszeréről. Mindezek ismeretében növeljék az élővilágban meglévő változatosság fenntartásának és az emberek egészséges életének esélyeit.
A földrajz tantárgy megismerteti a tanulókat a szűkebb és tágabb környezet természeti, társadalmi és gazdasági jellemzőivel, mely a természeti és társadalmi folyamatokban való tájékozódásukat szolgálja. Elősegíti, hogy megismerjék a világban elfoglalt helyünket, nemzeti értékeinket, kedvező és kedvezőtlen földrajzi és környezeti adottságainkat.
A kémiatanítás célja, felkelteni a tanulók figyelmét a környezetükre, a körülöttük zajló változásokra. Átfogó cél a tanulók környezettudatos magatartásának kialakítása, hogy szemléletükben váljon meghatározóvá a természet tisztelete, a felelősség, a környezeti károk megelőzésére való törekvés. Szerezzenek ismereteket az emberiség közös, globális problémáiról.
Helyi tantárgyunk az életismeret. Ennek keretében a korszerű elsősegélynyújtás és a sürgősségi életmentés elméletét és gyakorlatát tanítjuk meg, a segítő mentalitást alakítjuk ki a tanulóinkban.
Egészségnevelési, környezetvédelmi céljaink megvalósítása:
- Az egészség hete programsorozat
- DADA és drogprevenciós programok
- Tavaszi természetvédelmi napok: A víz világnapja, A Föld napja
A testnevelés oktatását tágas sportudvar, felújított tornaterem, konditerem és folyamatosan bővülő sporteszközök biztosítják. A tanulóknak délutáni sportfoglalkozások (atlétika, asztalitenisz, kosárlabda, labdarúgás, tömegsport) is biztosítják a testmozgás lehetőségét. Megfelelő számú érdeklődő esetén korcsolyázási, síelési lehetőséget is biztosítunk. Sporttevékenységünk alapfeladatának tekintjük, hogy segítsük tanulóink egészséges fejlődését, hozzájáruljunk szabadidejük hasznos eltöltéséhez. Minden év tavaszán elvégezzük a tanulók fizikai állapotának felmérését a NETFIT módszer segítségével. Az így szerzett tapasztalatokat igyekszünk hasznosítani a következő tanév munkája során. Tanulóink eredményesen szerepelnek különböző sportversenyeken: játékos sportversenyen, labdarúgás és kosárlabda bajnokságokban, atlétikai versenyeken.
Büszkék vagyunk azokra a szép eredményekre, sikerekre, kiemelkedő teljesítményekre, amelyeket tanítványaink értek el.
Fülöp Gábor (mk. vezető)