» Tanítói Munkaközösség

Tanítói Munkaközösség

„A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak.”

Johann Wolfgang von Goethe

Az alapfokú nevelés-oktatás első szakasza az iskolába lépő kisgyermekben óvja és tovább fejleszti a megismerést, a megértést, a tanulás iránti érdeklődést és nyitottságot.

      Pedagógiai munkánk során mindig arra törekedtünk, hogy a kisgyermekek kíváncsiságát kielégítsük, érdeklődésüket ébren tartsuk. A játék fejlesztő erejének felhasználásával próbáljuk zökkenőmentessé tenni az iskolakezdést a gyerekek számára. Mindent megteszünk, hogy a tanulóknak pozitív élményei alakuljanak ki a tanulásról, az iskoláról.     A tanulók teljesítményét, fejlődését mindig önmaguk képességeihez mérjük. Biztosítjuk az eltérő képességű, egyéni haladási ütemű tanulók képességeinek kibontakozását.

ora

A tanítási órákon mennyiségi és minőségi differenciálással biztosítjuk, hogy minden tanuló a számára legoptimálisabb feltételek mellett sajátítsa el a tananyagot. Biztos alapokra helyezzük a gyerekek tudását, hogy később erre a biztos tudásra lehessen építeni.

Nevelő-oktató munkánk kompetencia alapú:

  • a bevezető szakaszban megtanítjuk írni-olvasni a tanulókat
  • gazdagítjuk szókincsüket
  • tudatossá tesszük az ösztönös nyelvhasználatot
  • megalapozzuk a szövegértés, szövegalkotás műveleteit
  • idegen nyelvi kompetenciát fejlesztünk változatos    tevékenységi formákkal a különféle kommunikációs              helyzetekben
  • számítógép használatával tudatosságra, kritikai attitűdökre, a szelekció képességére,    az értelmes és ésszerű felhasználásra nevelünk
  • kialakítjuk a tanulók önálló, kreatív és magabiztos feladatvégzésének képességét
  • ösztönözzük tanulóinkat, hogy igényük és képességük legyen a különböző források    kreatív használatára
  • elfogadó és pozitív légkört biztosítunk a munkához, amelyben a tanulók örömmel    vesznek részt
  • konstruktív légkört teremtünk, ahol a gyerekek elsajátíthatják a   konfliktuskezelés alapjait
  • felkészítjük tanulóinkat a mindennapi problémák megoldására a matematikai    gondolkodás segítségével is
  • biztos számolási készséget alakítunk ki
  • kialakítjuk az önellenőrzés képességét
  • fejlesztjük a tanulók logikai gondolkodását sok-sok szemléltetéssel, gyakorlati    példákkal, kooperatív technikákkal.

       Alsó tagozatunkon évfolyamonként 2-2 osztályban tanulnak diákjaink egész napos iskolai oktatás keretében.  Az itt eltöltött szabadidős programok alapja a mindennapos testmozgás, a szabad levegőn töltött játék és sportolás lehetősége. Az egész alsó tagozatot érintő szabadidős programokat projekt délutánokon valósítjuk meg. Ilyen például a Szent Márton projekt. Az alsós kisdiákok a Mesebolt Bábszínház bérletes előadásait tekintik meg.   Sokszínű szervezett délutáni szakkör közül választhatnak a tanulók. Például: hip-hop táncoktatás, kézműves „Bütykölde” szakkör, magyar nyelvi és irodalmi szakkör, korsárlabda, futball, asztalitenisz.

Zenei műveltségüket az alsós kórus foglalkozásain bővítjük. Intézményünk nagy gondot fordít a gyermekek vizuális nevelésére. Ennek kapcsán kerül megrendezésre a „Télbe zárva” című városi rajz- és képzőművészeti verseny. Az alkotásokból kiállítást rendezünk az iskola aulájában.

        Munkaközösségünk nagy rendezvénye a Szépolvasási és nyelvhelyességi verseny, amelyet idén 27. alkalommal hirdetünk meg a megye második, harmadik és negyedik osztályos tanulóinak.

A verseny nagy népszerűségnek örvend, hiszen minden iskolából érkeznek tanulók, hogy összemérjék tudásukat. Így minden év áprilisában 45-50 kisiskolás gyűlik össze iskolánkban. A második osztályosok magyar népmeserészletet olvasnak fel a zsűri előtt. A 3. és 4. osztályosok nyelvhelyességi feladatlapot töltenek ki és egy-egy ifjúsági regény részletét mutatják be felkészülés után.

Kiss Erika

munkaközösség-vezető

  • Csengetési Rend

  • Naptár

    2018. november
    h k s c p s v
    « okt    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Alapítványunk

  • Archívum